Ett x antal kilo tyngre

2007-12-16 | 22:14:21 | Kategori: Festligheter | 1 kommentarer
Som jag nämnde i gårdagens inlägg så var det dags för årets andra julbord idag, på Aspenäs Herrgård.
Om man inte är särskilt förtjust i just julborden kan man inte bli annat än förtjust i området. Den fina herrgården, med allt julpynt, beläget precis vid sjön.

Fick lite panik innan vi skulle åka, tvättmaskinen ville inte vara min vän idag och jag fick självklart för mig att ha på mig den klänning som var smutsig. Det blev i alla fall en svart kjol med hög midja, grå/svarta mockapumps med detaljer från Replay, vitt ribbat linne och en svart, enkel ullkofta över. Och som pricken över i:et, mitt Marc Jacobs halsband. Det är rätt skönt att ha klippt håret i page då det mest står mellan att ha hårspänne, diadem eller naturell. Håret går fort att fixa = mer tid för kläder!

Väl framme vid herrgården så började vi med lite glögg på övervåningen, trappan upp går från två olika håll och möts på mitten, precis som i riktiga amerikanska filmer, me like!
När det var dags för våran sittning blev jag positivt överraskad över den mat dom hade att erbjuda, jag saknade faktiskt ingenting. Jag gick ett par vändor tills jag hörde "rykten" om att lutfisk skulle plockas fram. Lutfisken och julskinkan är ett måste under julen, och eftersom Viktor ogillar alla fiskrätter fick jag passa på att nästan föräta mig på det nu.
Något som jag alltid ger mycket plats i magen för är "gottebordet" och det gjorde mig verkligen inte besviken, goda ostar, fikonmarmelad, mjuka kakor, hemmagjord marmelad, polkagrisar och självklart knäck, mums!

Detta är nog ett av dom bättre julbord jag varit på. Sällskapet var ju så bra också!
Så, nu sitter jag här, en 5-6 kilo tyngre :)
.
Postat av: Louise

Åh vad gott och smarrigt det låter. jag väntar fortfarande på mitt första julbord, men de blir väl på julafton det.
Ha de så bra!
Kram Louise

2007-12-16 @ 22:19:10
URL: http://louisesa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0