Host, host, aaatjo!

2007-12-22 | 00:48:19 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Nu har jag också åkt på det, sängliggandet.
Hitills inte i samma utsträckning som Viktor men en kraftig förkylning och totalt orkelös.

Fick åka och jobba idag i alla fall, ja annars skulle ju semestern utebli.
Syster tog med Wilma för julklappsshopping i Alingsås, tur att det finns barnvakter att tillgå ibland!

När jag för några veckor sedan var på bilprovningen så fick jag världens utskällning för att jag inte bytt till vinterdäck, shame on me! Jag skämdes så otroligt!
Och idag slog det mig igen, sommardäcken sitter fortfarande på!
Viktor fick därför efter jobbet byta däck för däckfirman hade självklart ingen tid så här innan jul. Ja, nu är det gjort ialla fall, huh!

Åkte på hemvägen och köpte den sista julklappen, till min kära bror. Det hade tydligen varit totalkaos på Allum idag, i den grad att dom tvingades stoppa folk att komma in.
Julen verkar bara bli mer och mer hysterisk för varje år som går.

Mormor berättade för några dagar sedan om en av hennes första julklappar, en mössa av kaninpäls. Ja, en mössa, det var det hon fick, och glad blev hon, riktigt glad från hjärtat.
Nu för tiden så får man plasma-tv, datorer och andra dyra presenter, flera dessutom. Och får man inte tillräckligt så störtlipar man och tycker livet är förfärligt. Ja, det kanske inte var bättre förr men det går inte att komma undan att det blivit en hysteri kring jul!

Daniel kom i alla fall hit hem efter att vi ätit middag, vi har bastat, ätit godis och kikat på film. Mör i kroppen som tusan, så nu ska det bli skönt att få sova.
Godnatt!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0