Jag - en husmor!

2007-12-21 | 00:33:51 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Julstöket fortsatte även idag,
dels slog jag in allt jag köpt idag i paket.
Alla papper i svart med medaljonger, lila och silver. Enhetligt och snyggt!

Höll på i flera timmar och pulade med paketen, så först vid tio-tiden kom jag på att jag måste baka pepparkakor. Viktor var inte sugen på att hjälpa till så jag kavlade på själv.
Kanske bäst det med tanke på vilken pedant jag är, skulle någon se ful ut så hade den ändå åkt i soppåsen.

Kommer ihåg när Moffe skulle hjälpa mig att baka till Wilmas dop, hon gjorde muffins med olika bär i. Hon är inte alls som mig när det gäller utseende på det man gör, så hennes muffins fick omöjliga former.
Så, dom som  i mina ögon blev fula hamnade i fryspåsar i frysen medan jag själv då fick ställa mig och baka fler som var "snyggare". Stackars min lilla Moffevän, men hon vet ju hur jag är : )
Blev i alla fall färdig precis nu med pepparkakorna, och det doftar så gott i huset!

Ja, jag känner mig verkligen som en riktig husmor!

Tänkte dekorera några pepparkakor och lägga dom i cellofanpåsar, så är sysslorna för morgondagen bokade också! Är egentligen ledig på fredagar men antar att jag måste jobba, om nu systemet kommit igång.
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0