Jag längtar

2007-12-12 | 01:27:51 | Kategori: Allmänt | 1 kommentarer
Efter skidsäsongens slut efter påskhelgen längtar jag som ett litet barn till nästa säsong,
och nu är den här! Var precis inne på Branäs hemsida och fick ett glatt besked om snöläget.

Ja, jag är en skidentusiast!
Upp tidigt på morgonen, ingen frukost.
Ut i backen - nypreparerat!
Hem igen, snabb frukost.
Ut igen.
Åkning fram till då folk kommer tillbaka från sina luncher ( =mycket folk)
Lunch för min del.
Ut igen.
När mjölksyran är allt för påfrestande åker jag hem för att slutligen
ta en tur med scotern eller åka milen på längd....

Dagen efter julafton (mitt förslag) drar vi oss uppåt, i år blir det två veckors semester i stugan så vi får verkligen hoppas att snöflingorna fortsätter falla och att det håller i sig!

Dessa foton är från den 4 december.
Bron som är på den första bilden blev klar i slutet av säsongen 07. Den binder samman dom två bergen vilket gör att man slipper ta sig ner och runt för att komma till det andra skidområdet. Precis till vänster nedanför bron ligger våran stuga, alldeles vid Branäsbergets topp, Älgen.
Vi kan med andra ord sätta på oss skidorna utanför dörren och ta första morgonåket ner,
vilket är perfekt för ett freak som mig : )


image17 image18

Visst ser det härligt ut?
.
Postat av: evamy

åh vad mysigt! jag älskar att åka skidor, vi gjorde de ofta när jag var liten.. Men nu blir det aldrig.. tyvär

2007-12-12 @ 01:36:12
URL: http://evamys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0