Julkänslor!

2007-12-15 | 21:57:02 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Först i morse beslutade vi oss för att gå och köpa en julgran. Klädde på oss väl, stoppade Wilma i vagnen och knallade i väg. Precis som tidigare år vill vi ha en kungsgran, men just då var det mest granar som var alldeles för korta i rocken, så vi fick gå hem tomhänta.

Lite senare tog vi bilen in till stan tillsammans med mina föräldrar, brorsan, hans tjej, syrran och Martin. Hade bestämt oss för att gå på Jul på Liseberg, och dagen idag var perfekt för det!
Köpte en del godsaker som är bra att ha inför julen, strosade runt, drack glögg. Fick tag på en skrubbkräm som jag köpte förra året i en av julbutikerna, verkligen världens bästa. En saltskrubb med olja i, perfekt för min vintertorra hy.
Egentligen var det tänkt att Wilma skulle åka Farfarsbilar och andra barnattraktioner, men hon somnade lagom till vi var framme vid barnens del.
Det är verkligen hur mysigt som helst på Liseberg med alla stånd, lampor och julmusik. Kommer man inte i julstämning då så...

image21 image22

Efter Lisebergsbesöket gick vi till en restaurang för en bit mat, tog oxfilé Chateu Briand (med massa vitlök, mums!). Mätta tog vi bilen hem och fick faktiskt tag på en julgran, så tät och fin. Stackars Martin fick släpa hem den, haha!
Även idag har vi alla samlats här, killarna bastar, syster kikar på film och ja...jag är lika osocial jag :)

I morgon ska vi på julbord på Aspenäs Herrgård, det ser jag framemot!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0