Mysig kväll inför julafton

2007-12-24 | 00:48:10 | Kategori: Festligheter | 0 kommentarer
Hela dagen har gått i ren mysanda.
Tog en kopp kaffe hemma hos mina föräldrar på förmiddagen. Wilma stannade där en stund så jag fick åka iväg och jobba en timme, Viktor hämtade under tiden våran soffa.
Har visserligen beställt en ny men den kommer inte förrän i slutet av januari. Och en julafton utan soffa är katastrofalt, anser far min. Så...
Nu é vår gamla soffa här, Visst vi har en sittplats framför tv´n men jag fullständigt kräks på den. En ful, klumpig soffa i svart ancantara (typ mocka), den är  inte äldre än tre år och när vi köpte den gjorde jag ett misstag som lät Viktor välja. Well, well...

Jag tog en promenad med Wilma till mormor och morfar, fick smaka på den nygjorda julskinkan, åh så gott! Viktor ställde in våran i ugnen, precis enligt våra traditioner så ska den bli färdig innan midnatt.

Julstädade ett par timmar tills Sofiia (Viktors syster) och Calle kom hit. Vi gjorde som pensionärerna gör och spelade Bingo-Lotto, haha! Mitt i första omgången skriker Sofiia "Bingo", jag rusar som en kenian och hämtar telefonen, hon ringer och ringer men kommer inte fram.
Programmet fortsatte och Sofiia var glad för sin vunna hundralapp (perfekt om man är läkarstudent i alla fall). Calle sneglar sedan på hennes lott och ser att hennes sk. vinnarrad inte är vågrätt utan LODRÄTT. Ha ha!
Alltså, ingen vinst för hennes del. Nja, inte för någon av oss andra heller.
Och godis, det åt vi så det räcker för hela landet, mår riktigt dåligt nu...

Dags att ta ut skinkan!
Moffe kom förbi för ett smakprov.
Vi andra hade inte ens lust att smaka, vi kunde inte få ner en bit till...
Men mysigt och framför allt kul hade vi.

Vi hann med att tjuvöppna varsitt paket också...."schyyy...."
Typiskt både mig och Viktor. Faktiskt.
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0