Och bonden fick sin fru...

2007-12-13 | 01:14:00 | Kategori: Tv/Film | 0 kommentarer
Ni missade väl inte kvällens sista (snyft) avsnitt av Bonde söker fru?
Det blev väl vad man tänkt sig, och anat, även fast jag personligen tyckte annorlunda : )
Nu är det ju böndernas kärlekar men åsikter får man alltid ha!

Susanne föll för Per-Inge; vilket egentligen inte spelar någon roll enligt mitt tycke. Ulf verkade jättego han med men Per-Inge blev nog väldigt glad för Susannes beslut då hon mer döljt känslorna än dom andra bönderna.

Karl-Petter valde slutligen Jessica; Jag tycker överlag att han från början bjöd in tjejer med mer eller mindre saker innanför pannbenet. Jessica är ett tydligt exempel på en människa som är en smula...mindre smart. Hon verkade heller inte särskilt rungande glad över att Karl-Petter valde henne (se bara på bilden nedan) Inte för att man ska vara förutsägbar men en del är faktiskt med för publicitetens skull. Det återstår att se vad som händer med detta par, lyckas hon få honom att lukta mindre gris tro? (kommentaren som hon angav under middagen med Karl-Petters föräldrar då han pappa frågade tjejerna om han hade några dåliga egenskaper)

Anders tog Isabell; Hon verkar go Isabell. Ett tag visste man inte riktigt hur pass vass tunga eller hur sarkastisk hon var gentemot Hanna. Det är klart, det är en press att tävla om en kille/man framför tvkameror. På Tv4´s hemsida står det att Isabell "bara ville skrika" efter Anders beslut. Är hon kär i honom, så förstår jag henne att hon vill skrika! Det var i alla fall bra att Hanna fick reda på situationen innan, modigt av Anders.

Fredrik och Sofia; Stackars Lena men kul för Fredrik. Han blev verkligen kär!! Och Sofia verkar dock vara förtjust i honom ändå. Enligt Aftonbladet så säljer han sin gård för Sofias skull efter deras kärleksresa. Hade Fredrik valt Lena kanske det bara hade blivit gårdsliv för dom. Medan Sofia kanske får ut honom lite mer i livet.

Ja vad vet jag,det måste bara vara svårt att veta om det verkligen är kärlek man fått. Jag menar, är man en tävlingsmänniska så kan det lika väl vara så att man vill vinna personens hjärta för att vinna, inte för kärleken. 
Jag hoppas bara att man får se mer av dom. Och jag längtar redan till nästa säsong, om det nu blir någon. Kanske ska jag skicka in lillasyster till kommande säsong?!!


image20
Bild: Tv4.se
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0