Raj raj med firman

2007-12-09 | 21:00:55 | Kategori: Festligheter | 0 kommentarer
Mamma kom hit hem tidigt i fredags morse och tyckte vi borde julpynta lite.
Så åkte hon i väg och någon timme senare kom hon inbärandes med diverse julpynt, ljusstakar och växter.
Visserligen höll jag med henne om att våra gamla ljusstakar gjorde sig lite ma placé i detta huset, men vi tänkte ändå att det räckte att köpa nytt till nästa jul i stället (Typiskt mig att skjuta fram problem!)

Så efter en lång dag med julpynt så åkte brorsan och jag ner till centrum för att handla present till hans flickvän som fyllt år. Efter det var det dags att hoppa in i duschen för att göra sig i ordning till en galen firmafest.

Taxin hämtade oss vid halv sju och så bar det av till Brobacka som en vän till pappa äger. Vi serverades jultallrik med massor av gott och annorlunda grejer. Köttbullar och korv gjorda av hjort. Renkött, hjortkött m.m.
Att vi blev mätta är bara förnamnet!

Efter den goda middagen kom Peter, husherren, in med några olika flaskor whisky och nu stod det alltså whiskyprovning på schemat. Jag hoppade dock över det och satt i stället och gosade med Peters hund, Stellan.
Whisky är iiinte riktigt min grej!

Klockan tickade på, vissa åkte hemåt, men Viktor, jag och några andra tog oss till Alingsås, där vi blev hembjudna till en av medarbetarna. Dom andra var dock så varma i västen att det inte blev så mycket annat än diverse fyllesnack. Vi som bor i närheten bestämde oss för att ta oss till tåget.
Ragglande (gällde inte mig) tog vi oss fram längs den trafikerade vägen (som inte hade några trottoarer)
Vi försökte dock beställa en taxi men väntetiden beräknades till en timme. Så, va har man benen till?!!
Ja, förrutom stackars arbetsledaren som har opererats och haltade fram.

I vilket fall, vi kom fram till slut. Köpte natta-mat, tog tåget och hoppade av. Dom resterande fyllekajorna ville festa vidare och försökte därför uppsöka någon av våra lokala krogar (vilket inte är något att hänga i granen!!)
Jag följde dock med snällt tills en yngling blev arg på Viktor (faktiskt helt utan anledning), gav honom en smäll på käften. Då, fick jag faktiskt nog och bestämde mig för att gå hem.
Tur att jag har en stark herre till man att stötta mig fram med, mina pumps har jag inte använt mer än en gång innan så det kändes....
...för att inte tala om dagen efter!

En sak kan jag dock konstatera, inte för att jag är någon sorts prinsessa, men medarbetarna på firman, har en ganska annorlunda jargong som jag kanske inte är så van vid. Eller snarare, man förväntar sig inte att 40-50-åringar kan bli som 15-åringar när alkoholen plockats fram!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0