Uteblivet julstök

2007-12-18 | 21:57:06 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Moffe kom hit idag, trots att jag känner mig sjukt trött. Vet inte om Viktor har smittat mig så att jag håller på o bli sjuk eller om det är årstiden.
I vilket fall, vi bestämde oss för att  baka och hämtade en del recept från Leilas Jul. Alla tjatar om Leilas bakprogram, jag har inte ens sett det för vi har inte den kanalen - hej, stenåldersmänniskor :)

Så efter att jag nattat både Wilma och Viktor (!) åkte vi iväg för att handla alla ingredienser. Väl när vi kommit hem var det Äntligen hemma på tv´n så vi fastnade framför det med en kopp te i stället.
Well, well... det kommer fler dagar i veckan för bak.
Knäck, Chokladkola, Rocky Road (se bild), Marmeladkuber och Saffranskaka står högst på prioriteringslistan.

image24

Jag älskar verkligen att baka och är glad över att jag har ett funktionellt kök!
Så, preliminärt på torsdag ska ugnarna gå på högvarv.

Och, jag har fortfarande inte kommit iväg på en julklappsrunda i min ensamhet (jag shoppar helst själv). Hade inte Viktor blivit sjuk så hade det varit gjort och jag längtar tills jag får öppna plånboken :)

Det är så kul med paket (mest ge bort) Även fast dom slår in dom med omsorg i butikerna kan jag inte låta bli att ta bort pappret för att slå in dom ännu finare. Okej, paket från ABCD låter jag vara, dom är utav världsklass.
Jag lägger i alla fall timmar på paketinslagning, paket med det lilla extra.
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0