Min laptop & jag...

2007-11-29 | 19:11:04 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
....bland högar av flyttkartonger!

Detta inlägg är alltså mitt första i vårat nya hus, vilket känns.... otroligt bra!
Wilma håller på å försöker sova, Viktor spelar innebandy.
Jag har huset för mig själv och kan ostört, och utan att få dåligt samvete (för att jag inte umgås med min käraste) ägna tid åt min laptop och mig själv. Underbart!

Det enda nödvändiga jag gör är att jag tvättar, maskin efter maskin. Har inte fått tvättat i det gamla huset på tre veckor, av en viss orsak *harkel* (glömde lägga i avloppsslangen i brunnen så vattnet rann ut på golvet. Vill också tillägga att tvättmaskinen då stod i köket, tillfälligt. Och i köket är det trägolv.)

Sängen är hitkörd likaså matbordet och stolarna. Resterande småsaker ska jag hämta i morgon och under helgen.
Officiellt ska jag ägna tid åt adventspynt och iordningställande av alla rum, mer eller mindre.
Inofficellt ska jag ägna min lediga dag till mitt kontor (som Viktor tycker går i absolut sista hand)

Ja, det här kan inte kännas annat än bra. Mitt i smeten. Nära till våra föräldrar, morföräldrar och käraste vänner.
Nära till allt. Det gör ingenting om jag glömmer köpa mjölk eller något annat, då löser man det på Ica Nära som ligger ett par hundra meter härifrån. Åh, va underbart!

Var idag och köpte lite lampor på Lampshopen. Riktigt trevliga faktiskt, men pengarna rullar lätt i väg!
Nu ska jag bege mig vidare på nätet....
 
Ses nog senare!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0