En dag att glömma...

2008-04-08 | 09:59:37 | Kategori: Vardagsbestyr | 2 kommentarer

Jag brukar vara ganska stresstålig men gårddagen, jisses!

Först på morgonen ringde en tjej från en reklambyrå som har hand om företagets kommande reklamutskick, hon ville ha färdigt allt material.
Efter att ha lämnat Wilma på dagis försökte jag slåss med datorn för att få färdigt annonsmaterialet, åtminstone en skiss. Till slut fick jag dock hjälp av tjejen på reklambyrån då det inte alls blev som jag ville.
Vi hade totalt 20 minuter på oss innan korrekturet skulle vara klart för att gå i tryck.
Bilder o texter mailades fram o tillbaka medan telefonerna gick på högvarv.
Jag kände att det var ett måste att få en ny annons och den kunde verkligen inte bli sämre än den gamla (som kändes som hämtat från 50-talet, hehe).
Slutresultatet blev dock inte som jag tänkt mig till 100% men huvudsaken är att det känns lite nytt i alla fall.

När tiden runnit ut slängde jag halvdant i mig lunchen, en kebabrulle som hunnit svalna. Pappa o brorsan var på väg hem från New York och ville ha skjuts från Landvetter.
Dom bytte flyg i Köpenhamn och det flyget skulle landa 10.05 på Landvetter Flygplats. Problemet var bara det att "pojkarna" lyckades missa det så dom fick boka om till ett senare.


På eftermiddagen kom en elektriker hem till oss då tvättmaskinen OCH torktumlaren helt ofattbart smällt för en vecka sedan. Det visade sig sedan att dom helt enkelt brunnit och vi hade haft en rejäl tur att det inte börjat brinna rejält. Jag bad Petter, elektrikern att gå igenom hela husets el och det visade sig rena livsfaran.
Vilket också innebär att det räknas som dolt fel och det innebär ju heller inga kostnader för oss.
Känns skönt att ha det fixat men samtidigt så gnager det att det kunde ha hänt något.
El är liksom inte och leka med direkt : )

Och som grädde på moset har Wilma blivit dunderförkyld och febrig. Dessutom, strax innan det var läggdags för henne klämde hon sina fingrar i en dörr (som gick igen helt) hon var nästan otröstlig!
Viktor sov på soffan i natt så att Wilma o jag tog våran säng. Hon var nog vaken 70 % av natten så jag har inte fått särskilt mycket sömn. Gång på gång vaknade hon o hade ont i sina fingrar, stackars lilla prinsessan!

Ja, gårddagen vill jag gärna glömma....

.
Postat av: Anonym

illa, hade min tvättmaksin o torktumlare smällt hade jag fan dött XD

2008-04-08 @ 10:13:15
URL: http://karinekeblad.blogg.se
Postat av: Josefin

Det höll jag på o göra också :)
Dessutom var jag ensam hemma o lipade som ett barn, hehe!

2008-04-08 @ 11:17:09
URL: http://www.mrsjossie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0