Första OCH sista gången...

2008-04-13 | 19:55:13 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
I går, lördag hade syster och jag bestämt oss för att gå till Baby & Barnmässan på Svenska mässan.
Det var tredje året i rad och föregående år har jag alltid ångrat mig för att jag inte gått.
Detta år var det alltså dags för en debut :)

Syster var bakfull och orkade inte följa med så jag fick göra ett  övertalningsförsök med Viktor o Wilma i stället.
När vi äntligen fått parkering och gick in till mässan så var kön milslång.
Och eftersom vi glömt att ta ut kontanter fick vi gå ut för att göra det, den kön innebar en väntan på en 30-40 MINUTER.
Jag fick en noja över att när jag väl kommer fram till automaten så är pengarna säkerligen slut. Nu föll inte den oturen på mig som tur var (annars hade det känts rätt typiskt!)
Så, tillbaka till kön på mässan.
Efter en lång väntan med en otålig Wilma så rusade hon sedan in på jakten efter en ballong.
Utanför entrén hängde det nämligen ballonger och hon var så förtvivlad för att hon inte fick någon, så det var det första hon gjorde när vi kom innanför portarna.

Redan efter en halvtimme fick jag panik och ville ut därifrån.
Jag trodde jag kunde kalla mig "tålig" men jag har aldrig varit med om något liknande!
Barn från nyfödda till 12-åringar bölade i kapp, den nyfödde för att den var hungrig och 12-åringen för att denne inte fick någon som den ville ha. Ungar slängde sig i gångarna av ilska.
Gravida mammor tjostade i kör och vaggade fram genom dom trånga gångarna (jag var en av dom)

Visst, mässans utbud var bra och jag hade kunnat spendera längre tid där men det känns inte värt det.
Kläderna som såldes där hittar man på nätet och likaså dom försäkringsbolag som erbjuder en "gravidförsäkring".
Nova Star tröjan som jag köpte till Wilma hittar jag även här i Lerum så....

Nej, Baby & Barnmässan fick mig som besökare endast denna gången!

image101
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0