Jord under naglarna

2008-04-13 | 21:35:20 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Som vanligt är jag fortsatt dålig på att blogga på helgerna.
Jag tror det har med mitt samvete o göra.
Viktor tycker att datorn många gånger går i första hand. Jag gnäller över att vi inte hittar på saker å ändå så sitter jag o häckar vid datorn. Aja-baja för ett tag i alla fall.

Vaknade som vanligt tidigt i morse,
men vädret såg inte ut att bjuda på något jubel direkt. Visserligen var det varken regn eller snö så vi hade då bestämt för att plantera en syrénhäck vid sidan av huset.
Jag hämtade syster som var snäll o ville passa Wilma.
Viktor o jag tog sedan servicebilen till hans föräldrar för att gräva upp häcken.

Från början hade vi alltså inte tänkt att ha någon häck där men eftersom Viktors föräldrar ändå ville göra sig av med den så slog vi till :)

Men mitt i allt arbete bland tunga, sammanbitna rötter ångrade jag mig bittert att jag istället inte såg till och köpa en häck. Jag vet inte om det var värt den svettflod som rann från våra pannor.

Dessutom ska väl inte jag gräva o bära allt för mycket, men skam den som ger sig....

image102


Väl hemma ringde jag in morfar, han är lite av våran trädgårdsexpert och hjälper gärna till.

82 år är "Leffe" (han arbetar fortfarande fler timmar än mig i månaden) och pigg som en mört.

Han joinade Viktor och svettades i kapp med oss att få ner häcken på sin rätta plats.

Å fint blev det (kommer att bli framför allt!)


Jag har nu äntligen kommit i underfund med hur jag vill ha trädgården och gjort en ritning.

Sen är det bara och bege sig ut för att få lite jord under naglarna, precis som idag.

Det är läggdags nu för vi har nu slitit och grävt i nästan nio timmar....


.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0