Stolthet med gröna fingrar

2008-04-20 | 20:31:11 | Kategori: Hem & inredning | 0 kommentarer
Känner mig både sprudlande glad och full av energi...
Tänk va fint väder kan göra!

Viktor har åkt på den underbara influensan som Wilma
o jag drogs med för en tid sedan.
Syster hade lovat o ta Wilma till Vattenpalatset idag,
vilket hon också kom i håg och det var det var för övrigt det första hon nämnde i morse när hon slog upp sina blå.

Moffe kom hit idag, vi har inte träffats på ett tag. Hon fick äran att åka med mig, mamma o mormor till ett planerat besök på Blomsterlandet.
Trots våran stora kombi-bil var bilen fullastad med växter.

Vi, Moffe o jag satte i gång på direkten o började plantera,
Moffe hade köpt färska kryddor och planterade dom i en kruka medan
jag planterade en kruka med Fjärilslavendel (luktar såå gott) och en med en buxbom.
Krukorna är av två olika höjder i antracitgrått och matchar bra till vårt plank (vindskydd, insynsskydd) som Viktor byggde i går.
Vindskyddet har jag också målat idag, svart blir det!
Lite kul o inte ha som alla andra.

image111

Framför vindskyddet planterade jag ner en rosa-lila Magnolia som mamma köpte till oss.
Hoppas att den tar sig bara :)
Jag får ta ett foto i morgon för jag måste dela med mig
av mina planterings och planeringskunskaper
för jag é minsann riktigt stolt!

Ja, man kan inte direkt klaga på en dag som denna.
I morgon väntar arbetet som vanligt men jag funderar
på att jobba undan i morgon så att jag kan ta mig ledigt på tisdagen.
Och göra vadå?
Köpa fler växter såklart :)
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0