Varierande innehåll (del 1)

2008-04-03 | 13:10:40 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Riktigt dåligt med uppdateringar, shame, shame!
Jag vet inte vad som fått mig att inte skriva. Skriverierna är ju något som jag tycker är roligt. Och jag kan heller inte skylla på att det varit fint väder, för det har faktiskt regnat dom senaste dagarna.
Jag har helt enkelt varit lat och hållt helgens händelser för mig själv.

Helgen har i alla fall varit av varierande innehåll.
I lördags morse gick Viktor som vanligt upp tidigt och halv sju på morgonen började han måla om sovrumsväggen.
Jag hade inte direkt sagt till honom att han skulle göra det halv sju på en lördagsmorgon, jag hade dock nämnt att någon av oss kunde göra det under helgen.
I vilket fall, väggen blev målad och det blev över förväntan hur bra som helst!
Väggen vid våran huvudända på sängen var putsad och målad i vitt så den målades nu grå, den gråa färgen matchades fram genom två randiga kuddar från Gant som vi har som prydnadskuddar.
Jag måste faktiskt ge en eloge till mig själv för den superba matchningen :)
Nu återstår bara resterande väggar som ska få en ny vit yta och diverse föremål ska upp på väggarna. Bild på det färdiga resultatet kommer alltså i sinom tid. "Den som väntar på något gott" heter det ju så fint!

Någon timme senare packade vi in oss i bilen och hämtade upp kära mor.
Plantagen i Askim hade öppningspremiär så vi begav oss dit. Både mamma och jag älskar växter och blommor, sedan vill jag inte påstå att jag är den av oss med dom mest "gröna fingrarna" men det doftar gott iaf :)
Tråkigt nog köpte jag inte på mig mer än en spade från Fiskars och en Orkidé av modell större. Två krukor och en filt i pastellfärger.
Efter detta stannade vi till på Bolagret och Barnens hus där jag fick spenderat lite fler slantar ;)
Spanade också in lite nyheter på barnvagnsfronten, det får bli en syskonvagn med en liggdel.
Frågan är bara om det blir en Urban Jungle eller en Duo Skywalker?

image96 image97

Till vänster Duowalker sky, till höger Urban Jungle.
Utseendemässigt relativt lika, priset är det som skiljer mest.

Blogguppdateringen med resten av helgen får jag ta itu med lite senare. Pyser i väg lite tidigare från jobbet för jag måste både hinna handla och hämta Wilmas tapeter innan hon slutar dagis.
Tidsoptimisk, jag vet.....
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0