36 days to go....

2008-08-07 | 22:29:10 | Kategori: Vardagsbestyr | 3 kommentarer
Jag har en "antal-dagar-kvar-till-beräknad-förlossning-räknare" på datorn skrivbord :)
Det ger visserligen klara besked på hur många dagar det verkligen är kvar men samtidigt så känns tiden så mycket längre när man räknar i dagar. 

Fyra veckor låter bättre.
Eller, om en vecka räknas jag som fullgången.

I morse var jag i alla fall på besök hos barnmorskan. Wilma var såklart med. Hon är så snäll och ha med sig även fast hon är energisk och lite småvild :)
Efter att jag suttit ner och pratat med barnmorskan ett tag så sa hon att hon tyckte det var på tiden o lyssna på bebisen (hjärtljuden). Hjärtat slog likt skenande hästar, 170 slag/minut så vi fick vänta tills det lugnade ner sig innan dom egentliga siffrorna, 150, skrev in i journalen.
Blodtryck och hb-värde var som vanligt bra, likaså sf-måttet, 35, gick enligt kurvan.

Ja, nu återstår det och se när våran nästa familjemedlem behagar att komma!
Längtar så........

.
Postat av: malin

Hej!

Känner igen din blogg, jag har nog varit in här förut tror jag!

Snygg logga :



Passa på att njuta av den sista tiden av graviditeten, och lycka till när det sen är dags för liten att kika ut!

2008-08-07 @ 23:18:06
URL: http://malinsord.blogspot.se
Postat av: malin

Blev fel bloggadadress ser jag! blogspot.com, ska det ju vara :-)

2008-08-07 @ 23:20:29
URL: http://malinsord.blogspot.com
Postat av: Carolina

Tack! Va roligt att du gillar min blogg!

Ha en bra dag!

2008-08-08 @ 13:11:53
URL: http://ljuvligacarolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0