Det börjar arta sig

2008-08-24 | 21:06:35 | Kategori: Hem & inredning | 2 kommentarer
Det börjar arta sig mer o mer när det gäller våra renoveringsprojekt.
Huset ser för övrigt ut som en byggarbetsplats men det är något som tillhör och som man antagligen får leva med (ett tag till!)

I morse åkte vi hem till mamma och pappa för att äta frukost ihop, vi får såna "ryck" emellanåt. Färska frallor, kokta ägg, nypressad juice och massa tillbehör. Rätt skönt o slippa ta hand om disken efteråt också, hehe!
Min rastlöse make ville åka till storstan för att kika på möbler. För en stund glömde han bort att han lever med en höggravid kvinna, dessutom har jag haft värkar från och till hela dagen.
Det blev alltså ingen tripp till något möblervaruhus. Folk har väl dessutom fått lön nu tror jag?! Mindre intressant att packas med andra människor med andra ord.

I stället valde vi att åka ut till Långedrag för att hälsa på Moffe o hennes sambo. Dom köpte sig nyss en bostad precis vid Långedrags Värdshus. Där kan man kalla renoveringsprojekt! Jisses vad dom har att göra!
Men, bra kommer det att bli, båda är händiga och har dessutom riklig fantasi och roliga lösningar på saker och ting.
Tog en promenad längs bryggan för att köpa glass. Till Wilmas och min stora lycka alltså :)
Begav oss sedan hemåt för att fortsätta med våra projekt.
Väggarna är i princip klara vad gäller gipsskivor, eldragningar och så. I morgon ska det bredspacklas och jag ska även välja ut tapeter till alla tre rummen... Rätt tuff uppgift :)

Har nu surfat runt lite hos dom olika leverantörerna och har hittills hittat dessa tapeter från Boråstapeter. Nu ska jag "bara" plöja igenom dom övriga; Decor Maison, Sandbergs, Designer Guild osv. Klicka på bilderna för att se dom i större format!

   

I det blivande tv-rummet/biblioteket tänkte jag mig en fondvägg, rejält med mönster. Eftersom väggarna där går ihop med den inre hallen tänkte jag ta en enfärgad, matchande tapet. 

Till kontoret funderar jag på tapeten från kollektionen "Linné", älskar verkligen den tapeten och tror att den skulle göra sig både snygg och behaglig till mitt blivande kryp-in. Blir det inte den är jag helt beredd på att riktigt smälla till mig färg eller, som jag sa till Viktor, "något urflippat". Uttrymmet är inte stort vilket gör att man kan passa på och välja något oväntat.

Till sist,
även till barnrummet har jag hittat en passande tapet men väljer att hålla det för mig själv... Ett tag till :)

Nu ska jag surfa vidare bland alla leverantörer... Har ju och göra i alla fall!
.
Postat av: Gutegirl

re: Det har jag med, men allt går med stesolid!

2008-08-24 @ 21:17:52
URL: http://gutegirl.blogspot.com
Postat av: Telefonhoran

Kul med renovering! Lycka till!

2008-08-24 @ 21:27:13
URL: http://telefonhoran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0