Fjärilar, hockeystjärnor & muffins

2008-08-17 | 21:29:07 | Kategori: Vardagsbestyr | 1 kommentarer
I morse vaknade vi tidigt hela bunten.
Samtidigt som Viktor erkände sin enorma rastlöshet ringde mamma och bekände samma sak. Så, vi bestämde oss för att ta ett besök på Botaniska trädgården, Wilma skulle få kika på fjärilarna för att sedan ta en bit mat på Avenyn.

För det första så tog dom 100kr/vuxen i entréavgift in till Trädgårdsföreningen, rena rånet för sjutton! Och väl därinne så hade dom slutat med Fjärilshuset för tre år sedan ungefär. Som tur var fann Wilma kärlek i några sköldpaddor som låg och plaskade i en damm!
Tog i alla fall mycket fina bilder (som kommer upp under morgondagen) och fick lite inspiration till nästa års trädgårdsprojekt!

Efter att ha strosat runt ett tag så gick vi upp för Avenyn till Joe Farellis (min dille och mitt spontana önskemål). Jag beställde in en pizza (dom bakar världens godaste pizzor med världens tunnaste botten) med parmaskinka och pesto.

Ja, alla graviditetspoliser: PARMASKINKA! (Gott var det!)

Brevid oss satt Jonas Esbjörs (hockeyspelaren i Frölunda) och utanför stod Joel Lundqvist med sin lilla dotter Vilma (spelare i NHL) och läste på menyn. Hade det varit hans tvillingbror Henke Lundqvist hade jag nog sprungit ut och gjort något oväntat, hehe :D

Mätta och belåtna blev jag sugen på take away kaffe från Concecco, dock var kön alldeles för lång så vi gick i stället till Bältesspännarparken och "upplevde" det så kallade Kulturkalaset....suck!
Brasiliansk skitmusik och massa tokiga människor....

Hemåt bar det, utan kaffe men i stället tog både Wilma och jag varsin power-nap. Wilma och hennes faster Sofiia hade tidigare i veckan plockat björnbär så vi bakade björnbärsmuffins på dom, Wilma och jag. Hon är så duktig!

Nu är det snart läggdags, dagisinskolningen väntar i morgon igen....
Ska "bara" försöka plocka fram krafter till det från någonstans...!

Hej så länge!
.
Postat av: Madelaine

Hahaha, graviditetspoliser..Parma är något jag längtar efter..men jag är en mes och vågar inte..

2008-08-17 @ 22:00:18
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0