Funderingar & förberedelser

2008-08-20 | 19:31:51 | Kategori: Vardagsbestyr | 2 kommentarer
Okej att graviditeten gör så att jag sover dåligt om nätterna men jag har så mycket i huvudet också.
Väckte Viktor i natt då jag kom på lite smarta idéer med barnrummet. Han sa att det lät bra men det visade sig självklart att han pratat i sömnen, typiskt!

I våran släkt har vi en sjukt ful vagga av rotting som gått i arv (den är över femtio år nu), Wilma sov i den senast och våran kommande lillskrutt ska också få mysa i den. Ville dock ha ett nytt överdrag till den så svärmor ställde upp och sydde ett. Jag köpte ett vitt bomulls/linnetyg med lite struktur. Så idag kom den "hemlevererad"



Var idag inne i stan för att träffa två tjejer som också väntar smått i september. Vi tog en fika o ventilerade oss lite inför barnafödandet :)
Babyproffsen lyckades få tag på en sista liggdel i svart till oss så den passade jag på att hämta. Inhandlade också ett supergulligt påslakanset (i hemlig färg), underlakan och ett regnskydd till vagnen.
Till barnvagnar och sulkys kan man få ett regnskydd från hundralappen men till syskonvagnar tillverkas det bara ett enda, därav det skrämmande priset: 395kr! Rena rånet!
Men o andra sidan, ett regnskydd behöver man ju i detta land och det vet ju även tillverkaren om!

Förhoppningsvis kommer elektrikern i morgon och fixar i ordning elen i bebisrummet. Sedan ska det sättas upp gipsskivor, spacklas och tapetseras. Frågan är bara om vi hinner?!!
Well, well... Första tiden sover ju bebisen ändå brevid oss i vaggan.

Åh, jag längtar så!
Förresten, i går tog jag och Wilma en kik in på en barnklädesaffär i centrum. Fick köpt ett par söta byxor och en liten scarf (också av hemlig färg) som bebisen ska ha på sig vid hemfärden. Passande tröja och body är redan inhandlat.
Så....nu återstår 23 beräknade dagar!
.
Postat av: Martina

23 dagar är typ ingenting ju;-) Mitt andra barn kom 14 dagar för tidigt, jag var helt chockad, hade räknat med att jobba ett par dagar till och sen gå över lite. Så jag hann knappt med några förberedelser alls... Vad fin vaggan blev:-)

2008-08-20 @ 20:19:23
URL: http://tinnaninna.blogg.se/
Postat av: Frida

Vad fin vaggan blev. :-) Vi hade också en jätteful vagga till vår dotter som såg ut som en gammal tvättkorg. (också i rotting) Den åkte ut ganska snabbt ;-)

2008-08-21 @ 09:05:46
URL: http://bumblan87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0