Kaffestuga a lá "förr i tiden"

2008-08-10 | 15:59:10 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Inte för att man känner någon enorm inspiration till något med vädret som erbjuds.
Jag är visserligen lycklig för att slippa sista graviditetsmånaden i solgass med 30 grader.

Mamma, pappa och Siss hämtade mig o Wilma för lite miljöombyte. Eftersom Viktor fortfarande ligger sjuk så behövde vi alla fall rastas lite.
Det bar av mot Brobacka kaffestuga.
Tänk er en gammal timmerstuga, mitt ute i ingenstans men alltid fullknökat med folk. Dom är delvis kända för sina våfflor. Kaffet får man serverat ur en gammal kopparkittel och det står alltid ett bord uppdukat med hembakta småkakor, mjuka kakor och bullar. Det är som att gå tillbaka, jag vet inte hur många år, i tiden.
Alltid mysigt och kaffebröd tackar jag aldrig nej till :)
Wilma valde en köttbullesmörgås med köttbullar gjorda på viltfärs medan jag höll mig till kakbordet, of course!
Mätta magar fick vi i alla fall innan vi begav oss hemåt igen.


Brobacka kaffestuga

Det är dags för både mig och Wilma och sova lite middag!
Återkommer senare, lite mer utvilad....
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0