Noga utvalt

2008-08-25 | 19:26:41 | Kategori: Hem & inredning | 5 kommentarer
Åkte och kikade på lite tapeter "live" idag. Det blev nästan för mycket att välja tapeter till tre rum samtidigt. Lättare att koncentrera sig på ett rum. Dessutom tycker jag att det är en fördel om tapeterna i tvrummet/biblioteket och kontoret har en svag, röd tråd. Det är lite svårt att återskapa tapeterna egentliga utseende (dom har i verkliga ljuset lite skimrande detaljer) med mobilkameran men det känns lite väl avancerat att ta bilder med digitalkamera, föra över dom, förminska osv.

Dessa prover tog jag hem:


Tapeten till vänster är från Boråstapeter, den till höger från Eco.
Det blir tapeten till vänster som får pryda fondväggen i tvrummet/biblioteket. Övriga väggar blir i ljust grått eller vitt.
Vi ska ha en soffa i mörkgrått ulliknande tyg. Sen kan man i stället "brassa" på med färgklickar genom kuddar och andra textilier.


Tapeten till vänster är från Boråstapeter och den till höger från Decor Maison


Till kontoret blir det denna randiga tapet från Art Deco.
Dom gråa ränderna går något åt rött vilket gör att tapeten känns mer feminin trots att den annars framstås som rätt maskulin. Jag är själv väldigt för rosa men kontoret får inte bli för flickigt, trots att jag kommer tillbringa mest tid där!
Kanske kommer Viktor ägna lite tid med räkningar i framtiden, vem vet!



Viktor kom hem lite tidigare från jobbet idag och började med att bredspackla bebisrummet, så i morgon ska det slipas och sedan är det dags för tapetsering. Äntligen!
Han stack precis i väg för att träna hockey så tv-kontrollen är min, bara min, hela kvällen :)
Klockan nio börjar Lyxfällan, det kikar jag alltid på!
.
Postat av: millan

kikar tillbaka =)



mycket snygga tapeter!!! vet själv att det inte är lätt att välja då vi gjorde om köket nyss.



jag gillar tapet nr 1 från boråstapeter =)

2008-08-25 @ 20:37:58
URL: http://jarmilla.blogspot.com
Postat av: daniel

hej hej har letat över allt efter en tapet i den stilen skulle du kunna skicka en direkt länk som man kan beställa den tapeten vore jätte snällt mvh daniel

(obs den svart vit grå randiga)

2010-08-09 @ 13:06:19
Postat av: veronica

Hej!



Har letat land och rike runt efter den gråvitrandiga art deco tapeten du lagt upp en bild på, vet du om det heter något annat egentligen? Eller vart jag kan köpa den? :) Mvh

2010-11-05 @ 15:48:45
Postat av: Greger

Hej!

Var kan jag köpa den randiga tapeten från Art Deco? Jag hittar den inte på nätet.

Det är precis en sån tapet jag vill ha.

2011-01-17 @ 20:15:32
Postat av: Josefin

Greger: Jag vet inte om den finns på nätet. Vi köpte denna i en fysisk butik, Colorama, men det var hösten 2008, så jag vet inte om dom kan ha kvar den. Däremot följer våren/hösten 2011 fortsatt med mycket randigt och rutigt. Lycka till & hoppas du hittar den! Mvh, Josefin

2011-01-18 @ 14:45:22
URL: http://mrsjossie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0