Ordinerad VILA...Vila...jag?!

2008-08-22 | 11:18:12 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Jisses vilket ryck vi fick i går kväll;
Viktor satte upp gipsskivorna till dom tre nya rummen vi håller på o bygger. Elektrikern kommer idag så vi var också tvugna att uttrymma rummet som tidigare fungerat som förråd.
Dessutom, när vi flyttade från det gamla huset raffsade vi bara i allt i lådor, pappkassar etc. vilket gjorde att jag fick ta mig tid o rensa ut massa därifrån.
Utanför bastun, där vi ska bygga ny tvättstuga, var det också ett kaos av kontorssaker, mina fotoalbum (det är många vill jag lova), presentpapper, scrapbookinggrejer osv.
Jag organiserade in allt i bastun till Viktors stora fasa. Som halvfinne har han såklart ett starkt behov av att basta i tid och otid så han muttrade lite. Jag var dock snabb i försvaret och sa att han ändå inte hinner basta så länge huset är av sådan kaos som nu :)

Så idag, mamma och syster var här och hämtade Wilma för en tur till centrum, lite lunch o shopping. Jag stannar dock här hemma med mitt enorma berg tvätt och strykhögen som är skyskrapehög.

Var på MVC i går, allt var bra förutom mitt blodtryck som var oroväckande högt. Jag ordinerades vila men....Vila jag?!
Jag har ju sjukt mycket att göra.... Dessutom har jag inte sovit på TRE dygn...
Däremot ska jag passa på och ta mig en liten powernap nu. Eftersom jag i princip inte sover alls på nätterna så måste jag ta tillvara på dagarna och schemalägga sömn.
Godnatt med andra ord!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0