Kära tomten...

2008-12-02 | 14:13:22 | Kategori: Vardagsbestyr | 1 kommentarer

Jag har blivit en liten soffpotatis, degmaja...kalla mig va ni vill. Detta vädret gör mig fullständigt tokig o jag vill bara sova, sova och sova... Helst med täcket över huvet. Vart är snön?!!

Funderar helt seriöst på att dra till varmare breddgrader, har bara ett x antal "små" hinder på vägen.

Pengar o tid typ.

Ja, julafton närmar sig med stormsteg = lite fattigare.
Elva dagar ska tillbringas i Branäs (mat, 2st säsongskort á 3000kr) = lite mer fattig.
Wilma fyller tre i januari = ytterligare ett snäpp närmare fattiglapp...
Och till sist, Elsas dop i februari.
Summan av detta: havregrynsgröt, yammie!

Var och varannan människa är ju rätt renskrapad i januari. Men jag lyckas inte, trots goda kunskaper i matematik, att få till en ekvation så att vi skulle kunna dra oss mot Solens land.
Pengar är ett problem som kan lösas, men tiden, vart finns den?
Dessutom känns det som om Elsa är lite väl liten för att sitta timmar i ett flygplan. Sen skulle det säkert bli bråk eller åtminstone en dispyt om vem som ska sitta med henne i skuggan också :)
"Brunast vinner"...typ. Fast jag skulle kört på argumentet att Viktor faktiskt har några droppar franskt i sig, han kan alltså vistas i solen i en halv minut så ser han ut som en sönderbränd pepparkaka.

Se bara på bilden nedan, Dominikanska republiken (och lite Photoshop) Me love it!


Bild: Fritidsresor.se

Så kära tomten, alias pappa.... En resa. Ja, jag önskar mig en resa!

Nu, tillbaka till verkligheten!
I kväll ska jag ta mig i kragen o ladda upp lite bilder i från snöparadiset. Hej så länge!

.
Postat av: Cissy

http://networkingblogg.blogspot.com/

2008-12-02 @ 18:48:50
URL: http://networkingblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0