Nu är det jul....

2008-12-15 | 20:16:27 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
...här i vårt hus!

Idag stod knäcken på spisen.
Faktiskt första gången jag kokar knäck men till slut kom jag i underfund med vad "kulprovet" är för något :)
Dom blev gudomligt goda trots att jag brände mig ett tiotal gånger. Jisses va hett!

Medan jag stod för knäcken satte jag Wilma och Viktor med att göra apelsiner med nejlikor, dekorera pepparkakshjärtan (såna färdigköpta med hål i ). Dom som känner våran familj väl vet att deras tålamod är näst in till obefintligt :)
Så resultatet blev två stycken halvfärdiga apelsiner (typ fem-sex nejlikor i varje, haha!) och några få pepparkakor blev dekorerade....

Nå väl, dom roade sig i alla fall med att köra lite bilbana sen så jag fick ägna mig åt knäcken, som för övrigt tok ett litet tag!

På torsdag ska Viktor o jag handla klart alla julklappar. Eller, vi har inte ens börjat! Wilma har redan fått ett par pjäxor men sen blev det inte så mycket mer... Ska bara fundera ut vad man kan köpa för något. Samma visa varje år!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0