Rapport från Branäs

2008-12-26 | 21:33:21 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Vaknade vid sju-tiden i morse och kunde direkt sätta mig till dukat bord. Viktor hade plockat fram frukost med grönsaker och massa goda pålägg. Trots min envisa halsont lyckades jag få i mig lite grann i alla fall.

Wilma hade, minst sagt, bråttom med att sätta på sig utstyrseln. Vi fick en bärsele från Baby Björn i julklapp till Elsa så hon följde också med till skidbacken.
Efter några åk ville Wilma hellre åka pulka. Visserligen är hon inte riktigt i form men hon gjorde minsann några tappra försök med både knappliften och nedförsåkningen.

Lite senare tog Sofiia och jag en promenad ner till Ladan (restaurangen som ligger ett stenkast härifrån) och tog en kopp varm choklad. Ja, jag tog faktiskt två :)
Rastlös som jag är tog jag sedan med mig Lollo ner till "byn" där jag köpte mig en ny mössa och så fyllde vi på tanken med bensin till skotern. Viktor och pappa körde ut skotern från förrådet i dag men bensinnivån var rätt låg så i morgon blir det i alla fall premiärtur. Wilma längtar nog lika mycket som mig!

Och angående min egen skidåkning så blev det dessvärre inget av den varan i dag. Jag känner mig febrig med halsont o allmänt olustig och att gå ut i pisten och försöka ta det lugnt är liksom inte min "cup of tea". Men i morgon ska jag ut oavsett hur jag mår :)


Foto: Privat
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0