Skål för semestern!

2008-12-21 | 00:51:13 | Kategori: Festligheter | 0 kommentarer
I går, fredags strosade jag mest omkring här hemma och gjorde inte många knop. Men sen fick jag eld i baken, tiden bara rann i väg och jag stod i mjukisbyxor och inte alls redo för någon julavslutning med jobbet.
 In i duschen, stress, stress...
Sminken på, kläderna på.
I väg för att hämta Wilma hos svärföräldrarna. Senare rally för att hämta barnvakterna. In, av med skorna.
På med skorna. Glömde att ta ut pengar till barnvakterna. Stress, stress...

Trots att jag hade hela dagen på mig gick jag bara och sölade i mina pyjamasbyxor från Lexington (som börjar bli rätt nötta nu vid det här laget!) Tog faktiskt bilen in till stan sen, ja, visserligen hade jag nog inte hunnit med något tåg och ej heller få tag i någon taxi. Sån tidsoptimist jag är, suck!
Tur är det i alla fall att man är rallyförare. Böter för fortkörning fanns inte i mitt huvud.

Vi började med en bio i VIP-salongen. Jag har aldrig tidigare suttit där men det är värt den extra slanten. Sköna, breda skinnfåtöljer som man kan luta bakåt. Inga folk som sparkar en i ryggen. Inget onödigt prassel från fnittriga tonåringar. Bara jag med mitt sällskap, en popcorn och en dricka - som förresten ingick i priset.
Vi såg "Vi hade i alla fall tur med vädret - igen!". Klockren film! Dom är ju såå bortkomna och pinsamma!



Middagen intogs på Danilo, där jag nu gjorde min sjunde entré. Jag överraskade inte direkt mitt sällskap med att ta samma rätt som jag alltid tagit, Pasta Amarcord (pasta, pesto, rostade pinjenötter, parmaskinka och hyvlad parmesen) Jisses, I`m in heaven!

Gänget intog diverse drinkar i baren. Jag fick nöja mig med att smutta på drinksorterande och jag har minsann funnit mig några nya favoriter. Kommer dock aldrig överge Mojiton :)
Knallade vidare, jag på raka ben, resterande på vingliga, till Avenyn där det intogs mer flytande "föda".
Lagom till två kom vi hem.

Och Magnus Uggla: Ja, jag dansar nykter!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0