Rapport från snön

2008-12-02 | 21:43:21 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Bara tankarna av Branäs ger mig behaglig gåshud och en fruktansvärd längtan. Somliga räknar ner dagarna till julafton men jag räknar snarare ner till juldagen då vi ger oss av...

Fredagen: Åkte hemifrån vid tre-tiden, stannade i Sollebrunn o handlade mat inför helgen, lite färdkost i form av varsin godispåse och reselektyr. Det snöade redan när vi kom. Vi kröp direkt upp i soffan och intog varsin smörgås med handskalade räkor som vi köpt med oss. Wilma och pappa gick till övervåningen för att titta på Pippi Långstrump o äta lite chips. Vi hann i alla fall se en del av Idol och jag tyckte det var helt korrekt att Johan fick packa sina grejer. Lilla grabben har ju inte ens kommit i målbrottet riktigt ännu!
Nå väl, det blev läggdags för oss alla rätt tidigt.

Lördagen: Upp med tuppen, frukost i magen. Kokta ägg. Här skulle det pyntas och fejjas! Wilma och mamma tog en åktur med pulkan, pyntade lite på verandan. Pappa och jag roade oss med diverse mindre roliga sysslor, städning och dammning. Tog sedan bilen till Sysslebäck för att komplettera med belysningen. Hittade två potensiella fönsterdekorationer och köpte båda. Ingen av dom dög dock till mamma, suck! Efter lunchen tog vi alla en promenad i området, nu snöade det rejält! Och käre mor fick för sig att vi skulle hugga oss en gran, jag fick ta mig på det ansvaret och klättrade upp för en glashal slänt för att såga ner just den grannen mor min ville ha. Kände mig som Musse Pigg i Kalles Ankas jul när jag släpade den lilla granen efter mig!
Efter middagen intog vi en van position i soffan, kikade på Stjärnor på is och åt självfallet godis! Wilma åkte pulka för tredje eller fjärde gången....

Söndagen: Hemfärd. Vi stannade efter vägen på en restaurang som tillhör en golfbana. Golfrestauranger brukar överlag ha bra och fin mat men denna var under all kritik. Någorlunda mätta blev vi i alla fall. Vi kom i alla fall hem lagom innan läggdags. Men, man blir rätt mör av en bilresa. Totalt föll det ca 35 cm snö under dom två dagarna vi var där. Jag hoppas, hoppas att det håller i sig för säsongen startar redan den 20 december.


Snötokiga damen, lycklig!

  
1) Wilma i pulkan
2) Lycka i snöyran!
3) Käre far mot en av pisterna


Även vovvarna Gösta & Torsten ääälskar snön och Branäs


Vy över våran "gata"

  
1) Denna dag: en dimmig utsikt
2) Vy över baksidan
3) Lite adventspynt på verandan


Min lilla stolthet - en gran som jag sågade ner


Fröken är också överförtjust i pepparkakor (med mjölk) och bjöd även in elefanten på lite "mellis".
Samtliga foton: Privata
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0