Full aktivitet

2008-12-27 | 22:46:24 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Strålande sol och klarblå himmel. En temperatur på nästan 14 minusgrader och nordlig vind.
Först i morse kom jag ut i pisten och första åket blev faktiskt perfekt. Nöjd är jag!
Efter lagom många åk tog vi oss hemåt för skiftbyte med Viktor och så var det dags för Wilma att sätta på sig pjäxorna idag igen. Sofiia hjälpte henne upp i liften och så susade hon ner för backen...
Fortare, fortare!

Efter lunchen på restaurang Ladan kom två vänner till mamma och pappa hit och hälsade på. I stället för att sitta och vara sociala tog Sofiia, Wilma och jag en tur på skotern. Det hade dock blivit så pass mörkt ute att jag, som chaufför, tog beslutet om att vända hemåt. Mitt lokalsinne är pinsamt dåligt när det är ljust ute så hur sjutton ska jag kunna hitta hem från skogarna i mörkret?!!

Vi har haft en rundgång på förkylning med feber här. Nu har Elsa åkt på "skiten" och det är så fruktansvärt synd om henne. När Wilma är sjuk talar hon åtminstone om hur hon mår och vart hon har ont, men man får inte direkt mycket gensvar från en tre-månaders bebis.... Det tog nästan en timme innan vi lyckades få henne i sömn. Stackars lilla prinsessan. Själv är jag också febrig och har en dunderförkylning. Typiskt, men vi har i alla fall så pass många dagar så förhoppningsvis går det snart över.
Har ännu inte spänt på mig längdskidorna ännu, men får nog vänta med det tills förkylningen gett sig. Schemat om dagarna brukar annars vara utförsåkning, skoteråkning och slutligen en tur med längdskidorna på spåret. Full aktivitet med andra ord!



Nu är det läggdags, det är en dag i morgon också!
Godnatt!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0