Fröjdefull semester

2008-02-19 | 20:14:51 | Kategori: Jossie gillar | 0 kommentarer
I söndags kväll kom vi hem från en något kortare Branäsvistelse.
Vädret har verkligen varit till belåtenhet, klarblå himmel o strålande sol, temperaturen har varit neremot -15 grader, men kylan är fjällen är verkligen annorlunda mot den råa som vi på västkusten erbjuds.

Viktor o jag fick ta pappas nya C30 upp, vilket vi inte tackade nej till. En D5:a i den lilla bilen gör rätt mycket!
Direkt när vi kommit fram slängde vi på oss skidmunderingen och begav oss ut i backen. Skidåkningen var riktigt bra trots att klockan var sen eftermiddag. Efter några åk åkte jag o Viktor hem för att ta en tur med skotern. På bilden nedan är det jag som kör, det är rätt mäktigt att få bränna på med skotern på myren :)

image38

På kvällen käkade vi tacos och vi alla somnade nog vid halv nio-tiden, rätt trötta med andra ord!
Jag vaknade självmant på fredagsmorgonen, pigg som en lärka, inte likt mig som annars brukar vara morgontrött, men i Branäs styr hjärnan mig mot backen. Jag ska vara först :)
Efterföljande dagar var också av ett fullspäckat schema, skidåkning på morgon of course men vi varierade med skoteråkning också. Eftersom vi har en skoter med plats för två men var 4 st fick vi lånat en av Lillen som bland annat har hand om skotersafari i Branäs. Vi följde med honom på en tur för att lära oss mer om skoterlederna som utökats under senare år. Mitt hastighetsrekord hittills är 98 km/h, vilket är enormt fort då det gäller en skoter.

På lördagskvällen käkade vi middag på restaurangen Ladan som ligger inom krypavstånd. Även en bekant till pappa var med. Maten var utsökt, oxfilé med goda tillbehör, men även den här kvällen slutade rätt tidigt för oss alla.
Det tar på krafterna av att allt går i ett.

På söndagen satte jag gubbarna (pappa o Viktor) på att städa medan jag begav mig ut för några åk i backen.
Det var solen, jag och pensionärerna. Vilken dag!
Och hemåt bar det sen, nästa Branäsbesök blir vecka 12. Längtar redan, såklart!

 
Till vänster: Janne & Viktor kämpar med att ta ut skotern ur förrådet.
Till höger: Jag & Viktor på skotertur, alldeles ensamma!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0