Bekymmer, Shopping & het Tandoori

2008-07-11 | 20:11:31 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Viktor har åtagit sig jouren under semestern och har dessutom lovat att han ska hjälpa hans föräldrar med deras badrum. På något vis blir jag en smula förbannad för jag känner en enorm stress inför det kommande syskonet. Vissa saker MÅSTE bara vara färdiga. Hela vintern och våren gick åt till arbete med deras hus. Jag vill liksom kunna fixa med det jag vill här hemma men i dagsläget måste jag ha hjälp med tyngre grejer. Det tog till exempel sex månader innan tapeten i vardagsrummet sattes upp, trots att det var det allra första jag köpte. Alla projekt vi har på gång bara kommer i skymundan.

I alla fall, Viktor åkte alltså i väg i morse för att återigen hjälpa hans föräldrar. Mamma o jag stack i stället till Alingsås för en shoppingtur. Det är ju en aningens lugnare att gå där. Hittade ett par byxor från Mexx samt ett skärp från Diesel till Wilma. En ljusstake till hemmet, brödkorg och lite annat småkrafs. Det är i alla fall konstaterat att det går lätt och bränna tusenlappar på kort tid :)

 


Efter Viktors arbetsdag och min shoppingtur så tog vi en promenad till en nyöppnad Indisk restaurang som ligger alldeles i närheten. Gú va gott!
Mina föräldrar kom sedan förbi där med en present till Wilma, Bajsboken.
Ja, hon är inne i "Kiss och Bajsåldern" nu :)

Det är snart dags för läggdags för mig,
mitt sjukdomstillstånd fortsätter att vara ostabilt och det jag mest tror att
jag behöver är sömn och vila!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0