Lisebergsbesök i solgasset

2008-07-23 | 22:56:49 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Eftersom Viktor har sina släktingar här på besök blev det självklart ett besök på Liseberg.
Ja, vi åkte ju självklart dit för Wilmas skull också.

Först i morse var jag på firman för att jobba lite. Jag hade önskemål om att ta Liseberg i morgon i stället men det passade tydligen inte övriga truppen. Rätt jäktigt blev det med andra ord eftersom vi skulle tajma in mat och sovtider för barnen osv. Dessutom håller jag mig till en "aktivitet" per dag, jag är trots allt höggravid men många gånger har folk svårt att förstå det och även en förmåga att glömma bort det!

Väl på Liseberg så började Wilma med att åka Ponnykarusellen. Både Viktors mamma o jag diskuterade hurvida Wilma skulle ta en tur med Kaffekopparna och vi både kom fram till att hon nog skulle bli rädd, att den var för häftig.
Efter påtryck av sina sysslingar så åkte dom Glada Grodan (uppskjutet fast i miniatyr) och Wilma var överförtjust!
Trots en rejäl höjdskillnad och lite "action". Hon fortsatte med gamla hederliga Cirkusexpressen, även där tjöt hon av glädje men tyckte det var en smula tråkigt när tåget gick upp för sluttningen.
Fart och fläkt ville damen ha, hon var inte harig inte!

 
En förväntansfull dotter

  
1) Start med ponnykarusellen
2) En tur i kaffekopparna, modell liten
3) Kaffekopparna med pappa Viktor och hans kusin Julia (4 år)


Efter middagen; en Hulkenglass i sällskap av pappa


Miniuppskjutet Glada Grodan tillsammans med faster Sofiia

   
1) Wilma tjöt av glädje i Glada Grodan
2) Vid bordet på lunchstället
3) Förväntansfull inför Ponnykarusellen

Jag hade fullt sjå med solgasset och begav mig för en fika hos kusin Malin i stället. Deras innergård erbjöd skugga vilket passade en dag som denna väldigt bra. Och precis som väntat tog det längre tid än bestämt innan dom hade fått barnen från nöjesparken!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0