Säger man inte...

2008-07-04 | 06:52:37 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

...att "Morgonstund har guld i mund"??

Klockan är inte ens sju men jag vaknade av Viktor klocka vid sex-tiden.
Trots tvärdrag på fönstrerna mellan sovrummet och klädkammaren så fick vi sätta in en
fläkt på stativ, det var olidligt!
Jag brukar gilla det där med tjocka duntäcken o sovtossor oavsett årstid men graviditeten, inkluderat mina extra kilon, har gjort så att jag fullständigt avskyr allt med värme.
Dagarna, då det är fint väder, tillbringas inomhus eller i den djupaste skuggan.

I vilket fall så har jag åkt på samma "skit" som Viktor o Wilma haft, feber, hosta, halsont osv.
Trevlig semesterpresent, att få ligga sjuk.
Jag har väl tillräckligt med krämpor ändå kan tyckas!
I går kväll var jag inne i stan o fikade med mammagruppen, kanske borde stannat hemma med tanke på hälsans tillstånd men jag vill heller inte vara instängd.

Sista arbetsdagen är idag men jag har ingen möjlighet att jobba eftersom Wilma fortfarande är hemma. Alltså väntar en stor, stor hög med papper på mig den dagen jag har möjlighet att komma tillbaka. I kväll ska vi träffas på Aludden Providore för mat och after-work, får se om jag orkar hänga med.
Kanske ska hälsan gå i första hand ändå?!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0