Tid, stress och hormoner

2008-07-17 | 22:06:52 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Tiden går på sätt och vis väldigt fort, fast ändå inte.
Jag pratar givetvis om graviditeten.
Trots att jag går in i vecka 33 i morgon så känns det som en evighet tills det verkligen är dags. Men om man vänder på pannkakan och i stället ser att jag gått 224 dagar som gravid så känns det som om tiden rullat på fruktansvärt fort!

56 dagar kvar tills den lill* söta bebisen beräknas komma. Jag vill så gärna ha kraft och ork att göra i ordning allting nu. Att vilja "boa" är ju hormonellt och tillhör graviditeten. Jag väntar dock fortfarande på den vägg som ska sättas upp för att dela upp Wilmas gamla rum. Den ena sidan blir mitt kontor, den andra sidan bebisens rum.

Eftersom jag mer exakt vet vem som bor i magen kan jag ju redan nu låta det bli tapetserat. Det försvårar dock saken att det inte är komplett med väggar och dylikt :)
Tapeter och färger har jag i alla fall valt ut så nu återstår det "bara" att gubben min får tummen ur och smackar upp en vägg. Annars får jag väl försöka få tag på en snickare i dessa semestertider som råder. Frågan är bara om det inte skulle ta ännu längre tid?!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0