99 days....

2008-06-05 | 18:17:35 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
....to go!
NITTIONIO dagar låter som en evighet.
Det är alltså 99 dagar kvar tills den lill* parveln i magen beräknas komma!
Om man i stället tänker på att man, normal sett, är gravid 280 dagar så låter det
inte som en evighet längre.

Mina cravings har inte ändrat, det är alltså fortfarande Ben & Jerry som gäller.
Jag ändrar dock favoritsmak någon gång i veckan : )
Just idag är det Bohemian Raspberry som faller mig mest i smaken!

Vi var och handlade förut, Viktor o jag. Viktors syster Sofiia tog Wilma till badet så vi fick en stund för oss själva.
I vilket fall, Viktor har tidigare inte sett prislappen på Ben & Jerrys och höll närmare på att smälla av då han upptäckte det, faktiskt, skyhöga priset. Sedan tycker jag att det är värt varenda krona!
Lite snällt (med försök att inte såra en gravid kvinna) så sa han att jag måste få äta det jag vill under graviditeten, det spelar ingen roll vad det kostar.
Jisses, med andra ord har jag alltså 99 dagar på mig att trycka i mig fler.

Oj tänk va pengar jag lägger på onödiga, men ack så goda, kalorier.
Nu har jag alltid varit ett "big fan of" Ben & Jerry men kanske inte i samma utsträckning som nu.
Om en burk håller i två dagar, 99 dagar kvar. Delat på två = 49.5 dagar.
En burk kostar 50 kr. Så 49.5 x 50 blir alltså 2475kr.

Äsch, det är klart en del pengar men som sagt, en craving är en craving.
Nu ska jag öppna ytterligare en burk glass.
Viktor är och tränar i denna rådande hetta medan jag i stället ska smaska lite glass!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0