Dunder, brak och underbara jordgubbar!

2008-06-23 | 21:07:01 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Herre jisses va det åskade och blixtrade natten till idag.
Jag låg o tuggade täcke tills det tonats ner!

Efter jobbet idag åkte vi tillsammans med min familj till Ikea.
Brorsan har äntligen fått tummen ur och viljan att flytta in i hans lägenhet (han köpte den i september förra året och har renoverat sen dess) Så, en hel del skulle inhandlas med andra ord!
Som vanligt så hoppade det ner en och en annan grej i ens egna vagn också så summan slutade ändå på lite över en tusenlapp. Lite småkrams här och lite småkrams där.
Jag får nog tacka för mig när det gäller Ikeabesök, min stackars kropp orkar inga längre
shoppingrundor längre...Misär med andra ord!

Och midsommar ja,
förmiddagen tillbringades med mina föräldrar. Vi var nere i Åparken (gammal tradition) och dansade runt midsommarstången. Eller rättare sagt, mamma dansade med Wilma, vi andra tittade på.
Slutligen öppnade sig himlen och ett skyfall föll ner. Tur att vi hade parkerat bilen i närheten, jag får ju inte gå i onödan.
Vi klarade oss med torra kläder och avnjöt sedan en lunch. Proppmätta blev vi!

På kvällen kom min kusin Malin och hennes Kim hem till oss. Likaså Jessica och Daniel.
Vi grillade fläskfilé, kalventrecôte och revbensspjäll. Självklart med färsk potatis till och till efterrätt underbart goda jordgubbar med glass. Allt enligt tradition : )
Klockan blev en bra bit över midnatt innan vi kröp i säng.
Min gravida kusin och jag såg båda i kors när vi avslutade kvällen, men trevligt hade vi det!

I morgon ska jag till frisören, det känns som om det är på tiden.
Håret står ordagrant åt alla håll och kanter!
Även vid detta besök har jag inte en aning om vilken frisyr det blir....
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0