En mindre bra start på dagen...

2008-06-17 | 10:05:04 | Kategori: Vardagsbestyr | 1 kommentarer
Och folk pratar om fredagen den 13e....suck!
Vaknade i morse med dunderhuvudvärk och en dotter som var på dåligt humör.
Att hon trotsade hela morgonen, gapade, skrek och slogs för både det ena och det andra gjorde inte huvudvärken särskilt mycket bättre. Well, well, huvudvärk och en trotsig 2 ½ åring, inget att gräma sig över.
Men, när vi väl kommer utanför dörren (då är vi redan 15 minuter sena till dagis) så hoppar Wilma in i bilen, jag packar in våra grejer och vrider om nyckeln.
Bensinmätaren står på "0km till tom tank", reservlampan lyser tokrött!
Jag fick en dos panik över mig.

Bilen användes senast i går eftermiddag, jag hämtade Wilma på dagis och då stod den precis under halv tank.
Och vid dagis bytte jag o Viktor bil för att han skulle köra hem Jessica (som varit med mig o handlat), hon bor ett stenkast från dagis. Men för att göra slut på en halv tank så krävs det längre turer än så.

Jag ringde Viktor som kom förbi med en dunke,
tanken var verkligen snustorr och det konstaterades alltså att någon under natten slangat bensin från bilen!
Nu bor vi lite dumt, precis vid en större väg, med vårat staket mot trottoaren och bilarna står parkerade mot den större gatan. Med andra ord finns det inte ens chans i världen att vi eller någon annan granne kan ha hört eller upptäckt detta.
När Viktor hade inbrott i sin bil så hade dom också gjort sådan åverkan som borde hörts.

Ja, att bensinen är dyr har vi väl alla med körkort erfarat men att bli bestulen på den.....
Ingen bra start på dagen direkt : (
.
Postat av: Maria

Oh nej ska folk börja med sådant nu också när bensinen har blivit så dyr! Man får skaffa något slags lås kanske... Hur hade de kommit in i tanken förresten - finns det inte någon lucka för?

2008-06-17 @ 10:13:56
URL: http://adoxa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0