Renoveringstag & shoppingturer

2008-06-29 | 22:19:56 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Det börjar bli riktigt jobbigt o vänta på bebisen. Tiden går så ofantligt långsamt...
Denna veckan är sista arbetsveckan för oss och det ska bli skönt att kunna beta av
våra projekt vi tänkt att utföra.

Jag, eller hormonerna, tänker bara på saker som har med bebisen att göra.
Köpa, måla, ordna, planera osv....
Viktor tänker på möbler och ny bil (What?! Våran bil är FEM månader gammal)
Det blir jag bara trött på att höra. .. skittrött rent av!
Vem bryr sig om en soffa när det behövs en vagga?!!

I vilket fall, i lördags röjde vi (förlåt, Viktor röjde) ut hela garaget som ska göras om från biyta till boyta. Det tog timmar!
Och ett fullt lass på släpet till tippen blev det.
När vi flyttade hit så tog vi nog med oss allt vi hade,
vi kan inte direkt ha kastat något eftersom vi nu, ett halvår senare kan tömma ut så mycket skit!

Moffe var här och hälsade på, höll mig och Wilma i sällskap, hjälpte Viktor emellanåt.
Vi förflyttade också Wilmas möbler över till hennes nytapetserade rum och jag måste erkänna att det blev
ruskigt mycket bättre än väntat. Var rädd ett tag att jag valt för mycket färg.
Men hennes vita möbler tonade ner det en hel del.
Bilder på rummet kommer då det är helt färdigt!

Efter en middagslur (för min del) var både Moffe och Viktor rastlösa. Vi tog då en tripp till Allum, handlade lite, kikade lite.
Även idag blev det en shoppingtur. Konstigt nog kom vi hem utan någonting.
Visserligen, Wilma var trött och jag hade skoskav av mina nya skor (silvriga Lacosten som Viktor prackade på mig härom dagen.)
Jo, vi hittade en soffa från Mio möbler med mycket potensial.
Den får nog följa med oss hem i veckan. Fin var den!

Nu väntar sömn inför den sista arbetsveckan för sommaren,
Hurra & godnatt!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0