En underbar långhelg...

2008-06-08 | 21:24:57 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Då så, en liten rapportering från denna underbara långhelgen...

I fredags stack Viktor i väg på ett jobb på morgon medan Wilma och jag sov.
Tillbringade sedan hela dagen på stranden, för min del i skuggan : (
På kvällen kom Olle, Andreas, Jessica och Lina hit för lite middag och alkoholhaltiga drycker.
Jag gick o lade mig vid tolvtiden, vilket är rätt sent för min del, Viktor och Andreas gick en sväng ner till Lerumsdagarna.
Vid halv tre tiden vaknade jag av att det bankade så enormt på fönstret,
då stod Viktor där med en fågelunge med skador som våran katt Tiger bör ligga bakom.
Viktor ville då resonera med mig vad man skulle göra med den stackars pippin.
Bara det att vid den tidpunkten orkade jag inte tänka på så mycket annat än mig själv och min sömn.
Nåväl, Viktor hade bäddat in den i något buskage och jag hoppas att den lille kraken klarade sig.

Även lördagen spenderades på "beachen". Pappa kom förbi en sväng och fick roa Wilma en smula : )
Åt middag ihop senare på kvällen. Eftersom det bara var vi tre (ja, fyra med Wilma) så visade dom verkligen sina rätta jag med portionsstorleken, Jisses vad dom åt!
Wilma fick lördagsgodis och blåste såpbubblor tills ögonen gick i kors. Hon var verkligen morfarkär hela kvällen och skulle gosa med honom. Sånt värmer nog deras hjärtan mer än vad man tror!
Plockade med mig lite blomster hem i från mammas och pappa trädgård. Den är helt gudomlig men alla möjliga blomstersorter. Nu tog jag bara några i förbifarten men jag tror det blir väldigt fint när pionen väl slår ut!


Foto: Josefin

Söndagen, även den tillbringades vid stranden (såklart!)
Viktors föräldrar kom förbi med glass och äggmackor, inte helt fel!
Har idag passat Gösta och Torsten för pappa och syster åkte till Öland i morse (typ i natt) för att hälsa på mamma.
Den lille, Gösta, är så sjukt olydig och livlig. Han och Torsten rymde i väg så lite senare ringde det en dam och sa att dom satt hemma hos henne. När jag väl tagit mig dig så var det bara Gösta kvar, som för övrigt är en översocial vovve.
Men på hemvägen möttes jag av mormor som kom med Torsten. Han hade alltså gått dit den lille rackaren.
Jag har fått tillbaka problemen med foglossningen. Ett tag var det rätt okej, smärtan fanns där som en molande värk men i morse kunde jag knappt gå upp ur sängen. Så promenaden med hundarna var som att strö salt i såren.

På kvällen, efter middagen, tog vi en cykeltur. Wilma älskar att sitta i barnstolen bakom mig.
Vi cyklade och köpte glass som vi sedan åt nere vid Aspen.
Det blåste nåt fruktansvärt och kändes som om man hamnat i en orkan eller nåt. Dessutom blåste Wilmas glass i väg (!) så ni förstår nog hur myyycket det verkligen blåste!

Kortfattat så har helgen i sin helhet varit bra. Men gravida valrossar som mig längtar nog efter lite regn.
Jag har i alla fall väldigt ont av solen just nu även fast jag annars älskar att lapa sol...
Nästa helg bär det av till Borgholm på Öland för att hälsa på mamma. Saknar henne!
Ska bli skönt med lite "semester" också förstås!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0