"Det lilla extra"

2008-03-18 | 21:09:07 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Klockan e inte ens nio men ändå så tänker jag på refrängen.
Åkte in till stan efter att vi Viktor slutat o hämtade hans nya bil. Klockan blev rätt mycket så det blev
ett middagsbesök på McDonald´s, inte till min förtjusning direkt.
Mår fortfarande lite dåligt av bara tanken. Men så är det ibland, Wilma blev hungrig och dessutom finns det väl inget annat ställe där man kan få maten till bilen, eller?!!

I morgon är jag ledig och måste passa på att städa och packa inför Branäs.
Trots att vi har det mesta uppe i stugan så blir det ändå en del som jag känner att jag måste släpa med mig. Och man använder ju inte ens i närheten av det man packat ner.

Övriga familjemedlemmar reser dit upp med en väska, tänk liten sportbag. Jag kan inte förstå att dom får plats med mer än ett par kalsonger och ett par strumpor, möjligen en deo också.
Ja, ni förstår ju, liten bag med andra ord!

Jag, jag kör på samma resväska som till utlandsresan, dvs. resväska modell mycket större. Den är oftast så tung att Viktor alltid får bära upp den till vårat sovrum. Det spelar alltså ingen roll hur många dagar vi ska stanna, 4 dagar eller 2 veckor, jag har alltid för mycket med mig.
Jag brukar säga till Viktor, om han klagar på väskans vikt och storlek, att jag faktiskt har med mig extra täcke till Wilma i den i fall om att jag eller hon vill sova i bilen eller något och kanske fryser, självklart finns det inget "extra" i min väska för huvudtaget.
Han blir antagligen lite besviken när han ser att det där "extra" är tre par extra skor.
Men hur sjutton ska jag kunna veta exakt vilka high-heels jag känner för att ha på mig just den kvällen som vi ska ut o äta? Det är en omöjlig ekvation för mig!

Det jag i alla fall vill komma fram till är att jag tror att jag kanske kan packa lite mindre den här gången, mest av anledningen att jag faktiskt inte kan ha allt i klädväg längre.
Viktor hade blivit en smula stolt över mig om jag lyckats packa i en "normal" sportbag.
Det återstår dock att se!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0