Fortsättning "Borta bra...."

2008-03-26 | 21:46:16 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Åter till Branäsvistelsen...

Allt var underbart;
Klarblå himmel,
Skinande sol och perfekt snöunderlag i backarna och i terrängen.
Dagarna var även nu intensiva, vilket alltid kommer i kapp en då man kommit hem!

Jag var först upp på morgonen, ca 06.30 (!), gjorde frukost, kokade kaffe, gjorde mig redo för dagen.
Ut i backen, 08.30, första åket - nypistat, vissa dagar med pudersnö!
Storbacken, 2.5 km, svisch, svisch!
Gondolen upp o ner igen....

När övriga Branäs vaknat, dvs. vid lunchtid tog jag en runda med längskidorna eller en tur med skotern.
Hängde också en del i barnbacken för att Wilma skulle lära sig åka.
Det är en enorm skillnad på hennes åkning nu och i jämförelse med nyår. Hon är så grymt duktig!
Vid barnbacken finns ett rullband som tar barnen upp för den lilla sluttningen. Med andra ord så slipper vi föräldrar stå i liftköer och krångla med liftar för huvudtaget.

På påskdagen åt vi middag på den närliggande och nyöppnade restaurangen Ladan.
Maten där är underbar och jag tog en Chateu Briand Selma med bubbelvatten till medan dom andra
festade loss på drinkar och fina viner. Well, well!

Ja, även denna gång var det hur underbart som helst och jag ser framemot nästa vecka då vi åker upp igen. Hoppas att vädret och snömängden håller i sig. Hoppas också att min träningsvärk försvinner snart : )

Happy skiing!

image87
Viktor o Wilma på väg ut på en skotertur. Wilma skulle prompt ha med sig sin röda pulka :)

   

1) Wilma o hundarna Gösta & Torsten på altanen
2) Middag på restaurang Ladan, mamma och Wilma.
3) Pappa/morfar Janne redo för skidåkning

 

1) Wilma i backen
2) Wilma äter godis ur sitt lilla, lilla påskägg (lycklig värre!)
Påskägget hon fick av mamma/mormor fick även hon i påskpresent,
fast för FYRTIOÅTTA år sedan, fräckt!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0