Jag ser det.....

2008-03-17 | 10:52:11 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
...snöar!
Snö, vaddå?!
image3
Viktor väckte mig i morse, en timme innan min klocka skulle ringa.
Inte nog med att han väcker mig ur en välbehövlig skönhetssömn,
den "goda nyheten":
"-Älskling, det snöar ute!" kom inte väl till pass.
Snön hör hemma i Branäs och övriga fjällen.
I Göteborg ska det vara vår nu.
Jag hade ju plockat fram mina vår och sommarskor!
Och alla färgglada väskor!

Över 10 cm snö har lagt sig på marken under natten,
nu yr snön som bara den och det är förvånande att allt förvandlats till ett riktigt snölandskap.

Jag har ingen lust att njuta av snön här hemma.
På torsdag bär det av till stugan i Branäs, där hör snön hemma!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0