Mumsigt värre

2008-03-05 | 22:22:04 | Kategori: Allmänt | 0 kommentarer
Ni andra gravida, er behöver jag inte förklara mig för angående detta blogginlägg...
Just nu blev jag så fruktansvärt sugen på amerikanska pannkakor. Egentligen vet jag inte ens om det är samma recept jag tänker på (och jag hoppas att någon rättar mig om jag har fel) men i Thailand har jag ätit en tjockare typ av pannkaka med bananbitar i och till det sirap. Kan det vara liknande tro?

Receptet nedan hittade jag på recept.nu (Tv4) och om inte annat låter det fruktansvärt gott, särskilt med
en fräsch fruktsallad till. Men, idag blir det inga pannkakor, får åtminstone hålla mig tills i morgon : )

image50

AMERIKANSKA PANNKAKOR (4 PERSONER)


Ingredienser

4 st äggvitor
4 st äggulor
2.5 dl mjöl
3 msk socker
0.25 tsk kryddmått salt
2.5 dl mjölk
3 msk gräddfil
50 g smält smör
Fruktsallad:
1 st mango
1 st banan
0.25 st ananas
1 dl hackade cashewnötter
lönnsirap
2 dl grekisk yoghurt eller matlagningsyoghurt

Gör så här

1. Vispa upp gulorna med en elvisp.

2. Blanda ihop mjöl, socker, salt, gulorna, mjölk och smält smör i en medelstor bunke. Blanda väl.

3. Vispa äggvitorna för sig till mjuk maräng och vänd ner i smeten.

4. Stek pannkakorna i medelvarm panna med smör i ungefär 1-2 minuter på vardera sida.

5. Servera pannkakorna med färsk frukt, hackade cashewnötter, lönnsirap och grekisk yoghurt.

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0