Stjärna i kanten...

2008-03-10 | 18:55:44 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Fick sluta vid tolvtiden idag då revisorn skulle komma.
Till en början såg jag det som ett ypperligt tillfälle att åka i väg och shoppa, Wilma skulle ändå inte hämtas förrän 15.00. Men jag kom lika fort på att det inte finns något jättelikt utbud för oss gravida direkt.
Klänningar och tunikor i alla ära men jag hade avundats tjejerna som stod i kassakön för att köpa dom där supersnygga cityshortsen eller det där supertajta fodralet som jag i dagsläget  ändå inte kan ha.

Ja, mitt andra alternativ för dagens planering var: Vårstädning!
Trots en för liten dos motivation till en början så kom jag snabbt igång ändå, i tre timmar plockade jag leksaker, felvrängda strumpor (som Viktor lyckats gömma), skurade rent ugn och kök. Badrum med allt vad det innebär och självklart vanlig dammning, dammsugning och golvskrubbande.
Jag kände mig verkligen duktig!
Trots att jag vanligtvis brukar dammsuga varje till varannan dag och våttorka några gånger i veckan tyckte jag att denna städning verkligen behövdes.

image53

Tog en bild också på mina fina, rosa tulpaner som pryder köksbordet.
Blommor - vita och rosa, är verkligen favoriterna. Jag har nog inte en blomma hemma som inte är rosa eller vit :)
Så, länge leve tulpanernas tid och nu tycker jag det är dags att välkomna våren, jag gjorde det i alla fall genom min storstädning som garanterat ger en guldstjärna i kanten ; )
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0