Viva Stockholm

2008-03-19 | 11:49:16 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Äntligen, äntligen, äntligen har Viktor fått tummen ur och ringa till Bromma flygplats.
Nu fick han bokat en tid för hans flyglektion så att jag kan boka hotell.
Fredagen den 30 maj, på morgonen bär det av.
När jag tidigare varit i Stockholm har jag antingen åkt med familjen, då har dom bokat hotell, eller så
har jag bott hos vänner eller vänners bekanta.
Det finns en uppsjö av hotell och jag vet inte vart jag ska börja.

När vi har åkt i väg själva, utan Wilma, har vi bott på något designhotell. Ja, vi har inte tänkt på det mest praktiska som vi hade gjort om hon följt med. Men, jag antar att jag får fortsätta leta.

Vi är dock lite oense om färden dit,
jag röstar för flyg medan Viktor angav X2000/tåg som förslag av miljösynpunkt. Hans första argument var alltså att det inte är bra för miljön att flyga den korta sträckan.
Nu har han dock ändrat sig och vill hellre ta bilen. Öhh, inte det miljövänligaste kanske :)

Och dessutom så finns det bra mycket miljövänligare bilar än våran rackare. Jag har aldrig varit med om en bil som slukar så mycket bensin, det är inte ens någon som tror på mig när jag berättar hur ofta jag tankar.
Jag sa det från början till Viktor, när vi tittade på bilen, en bil med 226 hk, visst det finns sådana som drar humant med bensin. Men så fort det är en V6:a så säger det slurp. Och det är just våran bils favorituttryck: SLURP!

Well, well. Idag är jag ledig och ska sätta igång att packa lite.
Mormor var precis här och fikade, hon hade köpt med sig kanelbullar, so sweet. Så Wilma har precis lagt sig för att sova middag. Lugnt o skönt en stund med andra ord!
Förresten, vilket härligt väder vi har idag! Klarblå himmel o sol!
Får ta en sväng till lekparken när Wilma vaknat.

Hej så länge!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0