Dear Diary...

2008-05-14 | 21:45:34 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Tänk vad mycket gladare och lättare allt blir när våren/sommaren dyker upp.
Jag, trots min eviga smärta, svävar på moln varje dag. Härligt härligt!

I morse, på Wilmas o min lediga dag, tog vi en cykeltur hem till mamma och pappa.
Det rekommenderas att cykla när man har foglossning och det kan dessutom "mjuka upp" skadan så att det läker snabbare. Ja, såvida man inte får jätteont, det är ju inte bra förstås :)
Känner att jag blivit bra stel i varenda muskel och led som kroppen innehåller men det kändes iaf bra o jag trampade på rätt bra. Wilma satt baktill o sjöng :)

Efter en kopp kaffe vände vi hemåt igen, tog en powernap - en välbehövd sådan, för att sedan bege oss till mödravårdscentralen för rutinkontroll.
Tömd på blod så unnande vi oss varsin glass, även det till Wilmas stora lycka.
För mig o min mages också förstås (det kan jag inte sticka under stolen med, he he)

Grillade på kvällen marinerade revben och till det åt vi FÄRSK potatis (muuums!),
rädisor, champinjoner, grillade majskolvar och vitlöksbröd.
Daniel, som verkar ha flyttat in till oss, ville kolla på hockey-VM med Viktor. Jag avbröt dom i andra period med mitt beroende, sista avsnittet av Rent Hus. Dom fick snällt cykla hem till Daniel för att fortsätta kolla där : )

I morgon ska Wilma och dagisgruppen på en längre utflykt så jag har gjort i ordning en matlåda åt henne. Så sött!
Köttbullar, prinskorvar (klippta på sidan förstås) och makaroner.
Helt plötsligt känns hon så stor, vår lilla prinsessa!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0