Grön besatthet...

2008-05-20 | 23:31:54 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Har tillbringat nästan hela dagen i sängen,
och som säkert många vet så blir det ju då desto svårare att somna när man väl bör sova...
Som nu, klockan é över elva men jag é pigg som en mört (en smula överdrivet, maybe!)

Lämnade Wilma på dagis i morse, köpte färska frallor och har mellan varven städat och röjt i huset.
Trots att jag ordinerats att låta bli dammsugan åkte den fram. Det måste dammsugas varje dag hur ont jag än har.
När jag hämtat Wilma på dagis tog vi vägen förbi mamma och hälsade på. Hon ska åka till Öland på utbildning i en månad så man får passa på och umgås. Vi blev bjudna på kaffe och kaka, vilket jag aldrig tackar nej till!

När Viktor slutat åkte vi som bestämt till Blomsterlandet.
Jag har blivit tokig och som besatt av växtligheter : )
Inhandlade en vit Rhodedendron och en planta med rabarber.
Ingen sommar utan rabarber och rabarberpaj!

Egentligen hade jag kunnat spendera mer än den dubbla tiden där men portarna stängdes klockan 18 så halvtimmen vi hade på oss gick på tok för fort.
Men, med ett bilavstånd på 7 minuter finns det ingen som säger att jag inte kan åka dit varje gång jag känner för det! Det blev i alla fall inget planterat eller grävt idag, regnet hängde över oss så vi fick i stället tillbringa kvällen framför tv´n.

Ska försöka ge mig in i en välbehövd skönhetssömn nu,
Så godnatt kära läsare!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0