Måndag med allt vad det innebär

2008-05-19 | 18:22:26 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Måndag - ny dag, ny vecka, nya tag....

Känner mig inte utvilad nu för tiden när jag vaknar.
Antingen så beror det på graviditeten i sig eller att vi har en extremt dålig säng.
Eller rättare sagt, vi har en continentalsäng, 1.80 bred, vi beställde den så att den skulle vara fast på ena sidan och mjuk på andra. Problemet var att vi fick en som var fast rakt igenom.
Med andra ord, jag sover riktigt illa i den och har alltid gjort.
Dessutom är den bara 3 år gammal så vi kan inte direkt kasta ut den helt utan vidare.
Det dök dock upp en bra lösning, Viktors föräldrar behöver en dubbelsäng till deras gästrum så dom ska köpa den av oss.
Nu har vi i alla fall beställt en ny säng, Wonderland Continental (mjuk OCH fast!) så jag hoppas att den dyker upp snart, leveranstiden är 6-8 veckor och det borde gått det nu.

I vilket fall, en kort summering av helgen...
Lördag: Under hela helgen har Viktor hjälpt pappa o måla i ordning deras nya altanräcke.
Middagsmaten åt vi hos dom, och pappa är lite av en expert på att grilla måste jag erkänna!
Totalt var vi tio personer som åt middag då brorsan hade både flickvännen och hennes kusin på besök. Trevligt vart det i alla fall!

I söndags gick vi alla ner till Aludden för att äta brunch, lika gott som vanligt!
Efter att magarna mättats så åkte jag tillsammans med Daniel, mamma o pappa till Blomsterlandet (killarna valde dock K-rauta!) och stackars Viktor fick åka direkt hem med en trött dotter.
Jag köpte i alla fall en hel del blomster så det börjar mer o mer likna ett bebott hem nu!
Tog också en kort visit till Allum också där jag fick köpt lite fler kläder av det elastiska slaget, hurra nu kan jag andas igen :)
Eftermiddagen/kvällen avslutades hos Viktors föräldrar med grillad och rabarberpaj.

Smet lite tidigare från jobbet idag (jag är ju trots allt sjukskriven egentligen!) och shoppade lite kläder till Wilma, lägger upp en bild på kitten lite senare.
Viktor och Daniel är på bio så jag har hela kvällen på mig OCH hela soffan för mig själv : )

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0