Ont medför gott

2008-05-08 | 09:55:44 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Var i tisdags på läkarbesök och hos sjukgymnasten p.g.a min foglossning.
Då konstaterades det också att jag fått en inflammation mellan två muskler på höger lår.

För det första undrade dom hur jag ens har kunnat gå då jag borde ha jätteont.
Men, jag har en viss förmåga att koppla bort smärtor, delvis. Jag har haft pissont men har ändå hankat mig fram.
Normalt sett brukar en sådan typ av inflammation behandlas med cortisonspruta. Problemet är ju bara det att gravida inte får bruka cortison.
Alltså, tiden får utvisa den processen och det enda som kan skynda på läkningen är kryckor eller fullt viloläge. Det sistnämnda är en smula komplicerat för min del. Wilma kan inte direkt göra sin frukost själv, ej heller gå till dagis själv :)

Har i alla fall fått order om att stanna hemma i en vecka,
och jag måste erkänna att det är heeelt okej.
Sommarvärmen é ju här och mitt liggläge tillbringas alltså ute på altanen : )
Och sedan får man faktiskt inte glömma att det onda i slutändan medför, i mitt fall, något gott!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0