Perfekt väder, perfekt helg!

2008-05-11 | 21:51:29 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer
Det perfekta vädret kan ju verkligen inte göra en på dåligt humör, det är näst in till omöjligt.
Just denna helgen har erbjudit perfekt väder... och då ett tillhörande gott humör!

I lördags kom Richard hit spontant. Vi har inte träffats på...månader!
Tog en kopp kaffe ute på altanen och väntade på att Viktor o Wilma skulle komma tillbaka. Dom åkte nämligen på morgonen för att köpa byggvaror till altanräcket.
I vilket fall var det väldigt kul o se honom och vi bestämde en spontan middag på kvällen.
Lite senare kom både han och Maria, hans sambo, hit. Likaså Olle, Daniel och min syster. Vi grillade, dom drack sina groggar och så hade jag bakat en rabarberpaj.
När knotten gjorde påhälsning gick vi in för att sjunga lite Sing-Star. Jag fick sjunga med Daniel mot Viktor o Richard. Maria satt i soffan och nynnade i stället!
Självklart vann Daniel o jag : )
Kvällen/natten blev sen och långt över mina vanliga rutiner på tider. Vi somnade i alla fall gott när vi väl kommit i säng.

Viktor var kanske inte den fräckaste i morse (söndag), en aningens "ont i hårbotten" som han uttryckte sig. Tog bilen till Servett för att handla lite färska frallor och åkte sedan hem till mina föräldrar för att få dom upp ur sängen för en gemensam frukost.
Det är verkligen guld värt med en "lång-frukost" ute på altanen i solen. Färskpressad juice, färska frallor och kokt ägg. Medan Wilma somnade för middag fortsatte Viktor snickra på altanräcket och jag åkte o handlade inför kvällens omgång med gäster.
Malin (kusin) och hennes Kim kom vid fyratiden. David och Daniel anslöt sig lite senare. Vi hjälptes åt med middagen och även nu bakade jag en rabarberpaj, det känns så somrigt!
Gott var det och efter middagen ställde vi upp för kubbturnering.
Daniel spelade med Malin o mig. Gissa vilka som vann?
Vi så klart!
Ja, när det gäller spel har jag haft bra flyt i helgen : )

Nu är det läggdags, ska till läkaren i morgon
(mina besvär har inte förbättrats direkt) och sedan försöka jobba lite.
Godnatt och på återseende!
.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0