Summering av systerstrejk & bullkalas

2008-05-06 | 12:11:42 | Kategori: Vardagsbestyr | 0 kommentarer

Lördagen:
På lördag morgon vaknade Wilma o var jätteledsen. Dagen innan hade hon klagat på att hon hade ont i örat och det visade sig alltså att trumhinnan spräckts. Stackars lilla sessan!
Vi åkte till akuten i Alingsås där vi slutligen fick en tid hos en läkare kl. 17.30, härligt med strejktider :P
Tur för oss att vi har en så tålig dotter, inte ett knyst hon sa mer än "ont i örat"

Egentligen var vi bortbjudna till Viktors föräldrar för inflyttningsfest vid femtiden och detta drog ut rejält på tiden, kanske inte allt för oväntat : )
Väl hemma hos svärföräldrarna stod det framdukat buffé och dryck. Mina föräldrar var också där. Och vi stannade förvånadsvärt länge (från min sida sett med tanke på min eviga trötthet) fram till midnatt.
Wilma sov över där eftersom hon var trött redan när vi kom dit.
Helt otroligt hur hon kan vara så snäll och tålig!

Söndagen:
Fick sovmorgon (hurra!). Viktor o jag städade huset tillsammans.
Eller rättare sagt jag försökte hanka mig fram i den mon det gick för att plocka undan saker.
Viktor städade huset :)

Åkte för att hämta våran prinsessa och sedan hemåt igen då min kusin Malin o hennes Kim kom på besök. Dom hade ännu inte varit i vårat nya hus och det var också länge sedan vi träffades.
Hennes mage var nog likvärdig min i storlek och det var verkligen hur mysigt som helst att sitta ute i den stekande solen med en kopp kaffe o en bullbit.
För Malins o min del blev det faktiskt tre bullbitar var ; )
Men gott varé!

Senare under söndagen kom Viktors föräldrar och mina förbi för att äta upp resterande buffémat.
Mitt i tuggorna ringde Daniel som också kom förbi och kalasade med oss. Han tyckte nog mest om tårtorna faktiskt. Kvällen avslutades med film men tidig sänggång för min del....som vanligt med andra ord!

.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

/>


RSS 2.0